Tuesday, February 16, 2016

Biarkan orang mengata.

Kita terlalu mengambil berat bila ada seseorang mahu menyampaikan cerita yang mengapi-apikan kita. Siapa je suka bila orang mengata pasal kita?

Andai ada orang kata, "weh budak ni ada update pasal attitude engkau, jap aku screenshot"
Tidak mengapa, aku tidak perlu tahu.

Andai orang kata, "perangai dia macam babi, nak tahu siapa?"
Tidak mengapa, aku tidak perlu tahu.

Andai orang kata, "tadi aku nampak pakwe kau borak dengan ... jap aku siasat"
Tidak mengapa, aku juga tidak perlu tahu. 

Kenapa kita terlalu kisah dengan semua itu? Sudah tentulah kita tidak mahu ketinggalan, sudah tentulah kita mahu menegakkan keadilan untuk tidak terlihat hina dimata orang. Tapi pernah kita fikir pandangan dari Tuhan, yang tahu seisinya? 

Living your moment with a good vibes. It will make yourself happy and happily thinking the way you want to think. Lets fill your life with a good things. Busy kan diri dengan membaca atau menuntut ilmu tentang masa yang akan datang, yang boleh kau gunakan bila engkau perlukan. Worth your time with something yang ada future value. 

Kalau kita curious and nak tahu apa orang berkata pasal kita, selepas itu apa?
Kalau aku nak tahu kisah silam boyfren aku dengan ex dia, selepas itu apa?
Kalau orang kutuk aku dengan benda yang aku lebih tahu, selepas itu apa?


Matangkan fikiran kita, kita mampu mengubahnya.

pain is temporary

move on "everything's got a morale if only you can find it, love" how to move on? is it easy? yas.  take time to g...